You are using an outdated web browser. As such, this site will not look as it does on newer browsers.
Please consider upgrading your web browser, to a newer version. Thank you.

 
descriptive text
 
Wyjście na peron

Powrót na stronę główną

Powrót do wykazu stacji
phantom.gif
Stacja Wrocław Towarowy
Dawne nazwy stacji:
Breslau Güter Bahnhof  (1899r.)
Wrocław Towarowy  (1945r.)

Okres funkcjonowania:
(03.01.1899r. - 27.05.1967r.)
Obecny status obiektu:
Budynek wykorzystywany przez Zakład Poligraficzny 'Interpoltex'

     Ulica Władysława Reymonta (Schlageterstraße) w pełnej okazałości na panoramicznej rycinie z początku ubieg- łego stulecia oraz fragmentarycznie na zdjęciach z okolic dworca Nadodrze (Odertor Bahnhof) w latach 1933-35.

     Most Osobowicki (Gröschel Brücke) autorstwa Karla Klimma i Richarda Plüddemanna został wybudowany w 1897 roku, jako następca Mostu Groszowego. Stanowiąc przedłużenie ul. Reymonta (Schlageterstraße), sąsiadował on bezpośrednio ze stacją Wrocław Towarowy (Güter Bahnhof).

     Okolice stacji Wrocław Towarowy (Güter Bahnhof) znajdującej się przy ul. Na Polance (Polinke Weg). Była to stacja towarowo-przeładunkowa na której oprócz drobnych magazynów znajdowały się budynki i warsztaty parowozów.

Końcowy odcinek ul. Reymonta - tuż przed Mostem Osobowickim - z widocznymi śladami torów kolejki.


Dworzec Towarowy obecnie - 8 styczeń 2005r. Dawna parowozownia spełnia obecnie rolę drukarni.

Budynek stacyjny oraz charakterystyczny układ ul. Pieszej, która prawdopodobnie powstała na podkładach
torów wąskotorowych to jedyne pozostałości po przebiegającej tędy przez 65 lat Kolejce Dojazdowej.

Most Osobowicki - panorama z widokiem na dawną stację towarowo-przeładunkową.

     W 1950r. parowozownię zmodernizowano dodatkowo urządzając tam pomieszczenia do odprawy podróżnych.
Z dniem 15 grudnia dotychczasowy Wrocławski Dworzec Kolei Wąskotorowej (Breslau Personenbahnhof) został całkowicie przeniesiony z placu Staszica (Rossplatz) na ul. Na Polance. Tym samym z przyczyn praktycznych wkrótce zawieszono funkcjonowanie pobliskiej stacji Wrocław Karłowice (Breslau Carlowitz)...



Zostaw Swój Komentarz...

Dirty Homik napisał(a) dnia 2013.07.09 o godz. 21:42:
Dziś parowozownia została wyburzona
Strona WWW autora wpisu: http://wak.pl

Tomcio napisał(a) dnia 2013.07.10 o godz. 09:58:
Niestety to prawda. Poniżej link do artykułu i zdjęć z jej smutnej likwidacji. :-(

Adam napisał(a) dnia 2005.07.20 o godz. 01:44:
Bardzo cieszę się, iż powstała taka strona... Gratuluję pomysłu i wykonania. Mam nadzieję, iż nie zabraknie (licznych) aktualizacji... Pozdrawiam!

Andrzej M. napisał(a) dnia 2005.05.19 o godz. 12:53:
Profesjonalna i ciekawa strona. Ciekawym byłoby zobaczyć fotki pozostałości szlaku kolejki.

Tomcio napisał(a) dnia 2005.05.24 o godz. 15:26:
Dziękuję, za pozytywną opinię. Obiecuję kolejną aktualizację już niebawem... :>